انتشار خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش‌هایی را در میان اهالی ادب و هنر داشت. جمعی از شاعران کشور تازه‌ترین شعرهای خود را به مقام والای شهدای شامگاه دهم مردادماه، شهید اسماعیل هنیه و همراه وی، تقدیم کردند.  

سخنرانی اسماعیل هنیه در مراسم رئیسی

همشهری آنلاین: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که دیروز برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد چهارشنبه ۱۰مردادماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به همراه یکی از محافظانش به شهادت رسید.
انتشار خبر شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس واکنش‌هایی را در میان اهالی ادب و هنر داشت. علیرضا قزوه و حسین اسرافیلی درباره این اتفاق شعر سرودند. همچنین جمعی از شاعران کشور تازه‌ترین شعرهای خود را به مقام والای شهدای شامگاه دهم مردادماه، شهید اسماعیل هنیه و همراه وی، تقدیم کردند.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:
انا من المجرمین منتقمون
سنصلی فی القدس ان‌شاء‌الله
سیدالشهدای خدمت و وزیر امورخارجه جبهه مقاومت، حاج‌قاسم و ابومهدی المهندس و حاج‌رضوان، همه به استقبال شهید اسماعیل هنیه آمدند.

پیمان جبلی، رئیس صداوسیما:
شهادت نماد مبارزه بی‌امان با صهیونیسم، جناب آقای اسماعیل هنیه که در طول عمر بابرکت خویش مجاهدانه پرچم آزادی قدس شریف را برافراشته بود، بر همه رزمندگان مقاومت و مجاهدان فی‌سبیل‌الله تسلیت باد. آن شهید عزیز در جهادی خستگی‌ناپذیر و بدون ذره‌ای شک در مسیر آزادی سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمانان جهان گام برداشت و پاداش خویش را با شهادت گرفت. شهادت شهید هنیه در تهران و به‌دست دشمن زبون، اقدامی‌ بزدلانه محسوب می‌شود.

ابراهیم حاتمی‌کیا:
هو الجبار المنتقم!
مردمان ایران‌زمین، فارغ از قومیت، زبان و مذهب‌شان، از دیرباز در بین ملل ۵قاره جهان به یک خصلت شهره بوده‌اند: «میهمان‌نوازی»!
قاتلان بچه‌کش صهیونیست، با کشتن میهمان عزیز ما و عزیز مردم مظلوم فلسطین دکتر اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس») در قلب حریم کشورمان، بی‌تردید آخرین میخ را بر تابوت خود کوبیدند.
پس سزاوار است که منتظر خون‌خواهی ملت به‌سوگ‌نشسته ایران در عزای میهمان مظلوم‌مان بمانند.
کلوخ‌انداز را پاداش سنگ است!
موعدنا الصبح؛ ألیس الصبح بقریب.»

علیرضا قزوه:
شبیه حاج‌قاسم بودی، اسماعیل ما بودی / تو را قابیلیان کشتند تو هابیل ما بودی
سراپای وجودت عطر قرآن داشت اسماعیل! / شهادت را کدامین آیه از تنزیل ما بودی؟
سلام‌الله، بازوی رشید مردم غزه! / شما بازوی برحق خدا، سجیل ما بودی
فلسطینی چه فرقی می‌کند با قوم ایرانی / تو ‌ای یوسف‌ترین ای ایلیا از ایل ما بودی
بخوان قرآن بخوان، بی‌سر بخوان این بار اسماعیل! / که صوت عرشی و بارانی ترتیل ما بودی

احمد معظمی، کارگردان تلویزیون:
قطعا این اقدام تروریستی بی‌پاسخ نمی‌ماند و جواب سختی خواهد داشت. این اتفاق خوشایند نیست و در اینجا همه باید آن را محکوم کنند و باید جواب سختی به آن داد.

مسعود شجاعی‌طباطبایی:
«مقام معظم رهبری از واژه خونخواهی برای شهادت مهمان عزیزمان استفاده کردند که به یاری حق هرچه زودتر این رژیم کودک‌کش با انتقامی سخت منکوب شود.» این هنرمند در واکنش به این اتفاق طرح‌هایی را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده و گفته است با توجه به محدودیت‌های اینستاگرام امیدوار است بتوانم کارهای بیشتری را در این فضا منتشر کند.

کد خبر 870905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha